lördag 28 juli 2012

Utsikt & insikt från vävstugan


Jag blir så lycklig av mina vackra stockrosor, som nu börjar komma igång.
Har fått frön av min kompis Anita och plockat andra på lämpliga ställen.
Grävde en liten ränna och stödde ut fröna med kapslarna och allt och la lite jord ovanpå. Resultatet blev så här fint i år utanför min vävstuga. Det är en fröjd från insidan också.






En annan kompis som gillar vävstugan är katten Morris.
Hans favorit är den 16-skaftade Öxabäcken.
Förmodligen borde han inte få ligga där, kanske är det inte bra för linvarpen.



Han är inte där så ofta men om han lyckas smita in och ligger där så har jag oftast inte hjärta att jaga bort honom. I Visby fanns det en katt som låg i en rund korg på disken i konsthantverksaffär varje dag, det såg så rart ut.

Mina barnbarn ber numera att vi skall gå till vävstugan, det är en trivsam plats både för människor och djur och bara det kan göra en lycklig.

Det går trögt med vävandet just nu, för varmt och för många frestelser ute att passa på att njuta av!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar