fredag 6 april 2012

Vävaren som äntligen börjat väva

Någon gång skall vara den första för allt. Nu kör jag! Jag är vävaren som ÄNTLIGEN börjat väva. Gav mig själv ett nyårslöfte och för en gång skull så lyder jag!
Pippi Långstrumpeffekten, den är bra att ta till. "Säg till dig själv på skarpen", då måste du helt enkelt lyda eller hur? 

Ser just nu fram emot RÅM2012 = Riksföreningen för Handvävnings årsmöte, med mycket roligt på agendan i Ystad i dagarna 3. Det börjar mycket snart, så lite hybris har jag allt.
Vi startar nu den 20-22/4. Ystad kommer säkerligen att krylla av vävare med små söta namnskyltar på bröstet, man känner igen oss, jag lovar! VävAnne

6 kommentarer:

  1. Kul att du börjar blogga om vävning mm.Kommer inte till Ystad men hoppas att ni får massor med besökare och ett riktigt fint årsmöte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla, du är så snäll och den 1:a att se det här! Vi skall göra ett försök att hålla en workshop och det är uppsatt 14 afficher över hela Ystad. Kram Anne

      Radera
  2. Ser fram emot besöket i Ystad. Har aldrig besökt landets sydliga utpost förut. Och välkommen till Västerbotten. Hoppas vi får Vävmässan till Umeå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Korsvirke och sånt, gammalt o fint. Vi borde haft en busstur till min lilla vävstuga också.

      Radera
  3. Hej! Vad roligt att hitta en blogg till med en vävare.
    Jag kommer till Ystad.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. och jag också :). det ska bli så roligt!
    hälsningar Monika.
    fixar ni fint väder också?

    SvaraRadera